Monday, March 28, 2011

BATU JARUM MAS ( GRED B )


 
Batu jarum mas dalam bahasa inggeris dikenali sebagai rutilated quartz atau ringkasnya rutile. Dipanggil dengan nama jarum mas kerana didalamnya mengandungi corak seakan jarum mas.

Dari sudut kajian sains, batu jarum mas amat berguna untuk mempercepatkan pembentukan serta penyusunan sel badan. Bagi sel-sel yang telah rosak batu ini bertindak sebagai pemangkin kepada pembentukan sel baru. Ia sesuai untuk memperbaiki sistem paru-paru, tekak dan sistem pernafasan. Sesuai untuk orang yang selalu batuk-batuk dan asthma. Dari segi mistik, carilah dilaman blog-blog yang telah memperkatakannya.

Berhati-hati kerana terdapat batu jarum mas yang palsu diperbuat dari acrylic macam keychain yang ada rama-rama, siput kat langkawi. Untuk buktikan keasliannya, gunakan pemetik api dan cuba bakarkan batu itu.

Batu jarum mas ini untuk dimaharkan dengan harga RM200 bagi yang besar dan rm 70 bagi yang kecil termasuk belanja pos untuk Malaysia sahaja. Sesiapa berminat sila SMS saya atau sekiranya ingin membuat penilaian awal bolehlah membuat temujanji dengan saya.

1 comments:

Unknown said...

As Salam Tuan. Batu jarum hijau ada x? Brapa maharnya kalau ada. Tq

Post a Comment